Epse Gorssel Combinatie 4 - Voorst 4: 3-3

SSA Epse Gorssel Combinatie 4 (zon)

Voorst 4 (zon)

Mannen, 4, 7e klasse 40

29 april 2018 10:00

Onbekend

Met jeugdig elan in de ploeg behaalt Voorst 4 een knap punt tegen het hoger geklasseerde EGC.

Waarnemend leider Ferry had, kijkend naar de vele afzeggingen, een flinke puzzel om een volwaardig team naar Gorssel af te vaardigen en met de komst van een stukje Wolter (Rody), Dennis Gerritsen en Casper Wolters was dit uitstekend gelukt. Ferry positioneerde enkele spelers op verrassende plekken, maar bleef zelf - als speler - volledig in zijn comfort zone. Inderdaad: op de bank.

Voorst nam mede door de jeugdige impulsen brutaal het initiatief en kwam al vroeg voor het vijandige doel. Na de eerste plaagstootjes was het Appie Diseraad die zichzelf na een prima pass van Rody op de topscorerslijst zette met een verrassend schot dat heerlijk over de keeper heenging: 0-1. De thuisploeg had dit duidelijk niet verwacht, wisselde en begon meer aan te dringen. Lang kon Berry zijn doel schoonhouden, maar het blijkbaar onvermijdelijke gebeurde toch: na een afgeslagen bal stonden twee spelers van EGC opeens vrij voor het doel met de 1-1 als gevolg. Kort daarop werd uit een corner de bal snoeihard ingekopt, zodat Voorst in enkele minuten tijd opeens achterstond: 1-2. Chris kreeg voor rust ook een vrije kopkans, maar zijn inzet werd gepareerd door de keeper.

De tweede helft begon regenachtig. Voorst had met de aftrap direct balbezit en liet weer aardige dingen zien. Casper dolde zijn tegenstander met grote regelmaat en Dennis maakte zich belangrijk door uit een kansrijke aanval de bal net voor de keeper weg te plukken en Ronald Sarink in stelling te brengen voor de 2-2. Voorst werd helemaal euforisch toen Chris uit het niets de 2-3 aantekende. Opnieuw een fraaie treffer waarbij de bal boven de keeper in het net verdween. Voorst verdedigde de voorsprong met man en macht, waarbij het als het echt gevaarlijk werd de EGC-aanvallers kennismaakten met Bas of - zoals een speler het treffend verwoordde - met ‘De muur’. Toch kwam vlak voor tijd de 3-3 op het scorebord, opnieuw via een kopbal uit een corner.

Het slotstuk van de wedstrijd was spannend: EGC was twee keer dichtbij de winnende treffer, maar de spelers faalden vlak voor doel. Aan de andere kant had Rody de trekker succesvol kunnen overhalen na een lange rush, ware het niet dat hij op het moment suprême net uit balans werd gebracht en de kans als verloren beschouwd kon worden. Zo bleef het 3-3 en nam Voorst een knap punt mee naar De Forst. En ‘De muur’? Die bleek na afloop toch van vlees en bloed. Hij eindigde de wedstrijd met pijn aan zijn schouder, opgelopen bij charge nr. 17.

Ranglijst topscorers Voorst 4 per 29-04-2018

Speler Doelpunten