Voorst 4 - Anadolu ’90 1: 4-4

Mannen, 4, 7e klasse 40

5 november 2017 10:00

Onbekend

In een tot het einde toe spannend duel waarin uitsluitend Ronalds scoorden haalde Voorst een verdienstelijk punt.

Wolter zat deze ochtend zo krap in zijn spelers dat hij zelfs zoon Rody en de half geblesseerde Dick liet opdraven en de beide Appies voor een hele wedstrijd inplande. Het eerste elftal van Anadolu ’90 was wat verlaat, waardoor scheidsrechter Gerrit Albers wat later startte.

Voorst had het niet gemakkelijk tegen de behendige Eerbeekse balkunstenaars. De hakjes en balletjes achter het standbeen waren weliswaar niet zo effectief, maar de tempowisselingen en het snelle kappen en draaien brachten de Voorst-spelers voortdurend in de hoogste staat van alertheid. Alert waren zeker Appie Diseraad en Ronald Sarink die de eerste de beste counter succesvol uitvoerden. Ronald haalde de trekker over: 1-0. Voorst kon niet lang van de voorsprong genieten, want binnen no time was het alweer 1-1. Even later was keeper Berry kansloos op een fraai Anadolees schot: 1-2. Het had er alle schijn van dat dit de ruststand zou worden, ware het niet dat de voor de geblesseerd geraakte Rody ingevallen Ronald Winterman op de goede plaats stond bij een corner van Appie Diseraad: 2-2.

In de tweede helft kreeg het publiek nog meer waar voor zijn geld. In een kansenspektakel waarin het spel op en neer golfde en Anadolu minimaal 6x paal en lat raakte waren de oeh’s en ah’s niet van de lucht. Anadolu kwam al snel in de tweede helft opnieuw op voorsprong: 2-3. Voorst deed regelmatig iets terug, vooral via de voortdurend opkomende Gerben en via Hans die onvermoeibaar zijn acties op links maakte. Uit een prachtige aanval maakte Ronald Sarink met zijn nu al mooiste treffer van het jaar (prachtig schot over de keeper) verrassend gelijk: 3-3. Voorst koesterde deze stand en deed er alles aan om het punt te verdedigen, maar tegen het einde van de wedstrijd had de Anadolu-spits nog een mooie afmaakactie in petto: 3-4. Wat een tegenvaller! Maar… Ronald Winterman, die zichzelf in de rust nog vergeleek met Romario, waarbij iedereen dacht dat hij daarbij op zijn luiheid doelde, had niets teveel gezegd. Hij wist als de Braziliaanse killer van weleer zowaar de 4-4 binnen te schieten. Even later had hij zelfs de winnende treffer op zijn schoen, maar hij raakte Appie Pasman in plaats van het net.

De laatste paar minuten was het billenknijpen. Anadolu drong nog even flink aan, maar Voorst wist met het laatste beetje energie Berry’s doel tot het laatste fluitsignaal schoon te houden.

Man van de wedstrijd: Ronald, maar welke?

Ranglijst topscorers Voorst 4 per 5-11-2017

Naam speler Aantal doelpunten