Sportclub Brummen 6 - Voorst 4: 0-1

Mannen, 4, 7e klasse 40

1 oktober 2017 10:00

Onbekend

Voorst 4 maakt het zichzelf erg moeilijk, maar wint eindelijk eens de eerste wedstrijd van het seizoen.

De afgelopen drie seizoenen verloor Voorst 4 steevast de openingswedstrijd van het seizoen. Door een baaldag op te nemen en te starten met de tweede wedstrijd probeerde de formatie van Wolter dit zorgelijke patroon te doorbreken. En dat nog wel zonder Ferry (scheidsrechterambities), Ronald Sarink (traditionele familieweekend), Gerben (ouderschapsverlof) en Jeroen.

In Brummen bleek het kunstgras met autobandengranulaat in de ban gedaan te zijn; veld 3 was weer een echt grasveld, ditmaal aan de andere kant van het complex. Na enkele schoenenwissels en gesteund door een lekker zonnetje trapte Voorst af. Voorst creëerde al snel een overwicht, vooral door iets minder slordig te spelen dan de thuisploeg. Na enkele gevaarlijke schoten uit de tweede lijn kwam de verdiende goal op een presenteerblaadje, want Chris kreeg na een enorme defensieve blunder de bal zomaar in de voeten. Chris bedacht zich - zoals meestal - niet en schoot in het halflege doel raak: 0-1. Het restant van de eerste helft drong Brummen wat meer aan, maar Voorst hield gemakkelijk stand, waarbij in precaire situaties Berry een betrouwbare sluitpost bleek.

Na rust acteerde Voorst bijzonder pover en werd het steeds meer teruggedrongen. Toch waren de grootste kansen voor Voorst. Appie Diseraad werd van achteren neergeschopt in het strafschopgebied en kreeg een zeer terechte penalty, nam ‘m zelf, maar miste. René en Theo vonden beiden de keeper op hun pad in een één-tegen-één-situatie en Appie Pasman had ook nog kunnen scoren. Na afloop waren er toch tevreden gezichten in de kleedkamer, want matig spelen en drie punten in de eerste wedstrijd van het seizoen… wat kan er nog mis gaan?

Ranglijst topscorers Voorst 4 per 01-10-2017

Naam speler Aantal doelpunten