Een goede voorbereiding is het halve werk!

Voorst JO11-1JM

Orderbos JO11-2G

7 april 2018 9:30

Onbekend

Zaterdag 7 april 2018, KNMI’s voorspellingen staan er goed voor;  dubbele cijfers met een fraai zonnetje erbij.

Gewoontegetrouw voor iedere wedstrijd, eerst verzamelen en koppen tellen. En zoals altijd ontbreekt er een koppie, maar geen nood want de trainer himself haalt de speler gewoon uit bed. Met draaiende motor wordt de persoon in kwestie met alle egards richting het voetbalveld vervoerd.

De voorbespreking begint tegenwoordig al professionele vormen aan te nemen, want Niek kwam plotsklaps  de kantine binnen om een whiteboardmarker te vragen.  Alle bakjes en laadjes werden geopend zonder resultaat, maar zie hier onze reddende engel Gerrit B, hij heeft natuurlijk beroepswege standaard zo’n whiteboardmarker achter z’n linker oor zitten.

Aanvang wedstrijd 9.30 uur opponent Orderbos, ook voor het eerst uitkomend in deze klasse. Al vrij snel in de wedstrijd kwam het op een voorsprong door een mooi doelpunt van Teun. 1-0 Erg lang konden we er niet van genieten want Orderbos schoot al vrij snel de gelijkmaker. 1-1

De druk van Voorst bleef onverminderd goed en na een tijdje viel het 2e doelpunt voor Voorst door Farez. 2-1 Even later werd een prachtige corner bal door Tom genomen en Wiljan welke altijd voor deze gelegenheid exceptioneel mee naar voren mag, trof de bal perfect op zijn voorhoofd en kopte deze beheerst in. 3-1. Chris had een vrij nieuwe positie rechts achterin wat hem geen windeieren legde, hij pareerde samen met Henke iedere doelpoging van Orderbos. Gelukkig was daar ook nog onze tijdelijke keeper Jelle voor als de bal toch nog dreigend voor het goal kwam. Vaste keeper Arvid had dit keer het veld verkozen in verband met een vervelende blessure aan zijn knie. Daarom mocht hij in de spits staan en had bijna een doelpunt op zijn slof.

Veel prachtige acties wisselden elkaar af, zo had Teun een bijna geweldig doelpunt,  deze knalde tegen de onderkant van de lat en stuiterde op de lijn. In het kader van de professionalisering van dit team zou je toch ook wel serieuze doellijn technologie verwachten. Maar helaas we moeten tot op heden doen met 1 whiteboardmarker.  Gelukkig had Teun een tijdje later wel succes met een strak doelpunt. 4-1. Hier was geen twijfel over mogelijk. Tom speelde de sterren van de hemel, maar werd helaas ongelukkig op de enkel getrapt waardoor Voorst even met 6 man op het veld stond. Evi zag de keeper van Orderbos nogal ver voor het goal staan en ze schoot met links een Garreth Bale achtige bal strak in de kruising. 5-1.

Einde wedstrijd.