JO11-1 Houdt het hoofd koel op de Forst

FC RDC JO11-2

17 februari 2018 9:30

Onbekend

Je hebt sinds kort bij VV Voorst de keuze uit 3 varianten voetbal en dat zijn in chronologische volgorde veldvoetbal, zaalvoetbal en ijsvoetbal. Alhoewel de tegenstander RDC dit laatste  interpreteerde al zijnde “schaatsen”. Nou dan hebben zij overduidelijk nog nooit Voorsternaar Stefan Groothuis over de finish zien komen met Olympisch goud.

Half 10 aanvang wedstrijd, even wennen aan de onderlaag, de bal stuiterde nogal wat de balaanname lastig maakte. RDC jaagde flink op de bal en door balverlies aan Voorster kant wisten zij de eerste beste kans meteen in een doelpunt om te zetten 0-1.

RDC komende uit Deventer speelde vorig seizoen ook in de 3e klasse, Voorst daar in tegen start als debutant. Even aftasten dus wat het niveau is, maar bij een 0-1 achterstand is het snel duidelijk, gas d’r bi-j!

Na een kwartier spelen kwam dan eindelijk de gelijkmaker van Teun. 1-1. Slechts enkele minuten later een prachtige goal van Farez. 2-1 Voorst kon weer even opgelucht adem halen. Maar het bleef billenknijpen voor het Voorster goal. Gelukkig had keeper Arvid nieuwe schoenen gekocht ( maat 41,5 ipv de gebruikelijke maat 38) en gooide bij tijd en wijle zijn hele lichaam in de strijd. Eindelijk had Arvid ook eens een keer wat te doen en bleef hierdoor heerlijk in de wedstrijd. Ook nog de complimenten aan de mensen welke het veld hadden klaargezet, want de doelpaal stond op exact de juiste plek, RDC wist deze een keer uitstekend te raken.

Na de rust wederom een goal van Voorst.3-1 Gestaag begon Voorst grip te krijgen op RDC. Door de ijzige mat bleef het echter lastig om de bal te onderscheppen zonder zelf een blessure op te lopen. Dus er werd voorzichtig gespeeld en kwam het aan op overzicht houden en lopen in de vrije ruimtes.

Voorst  kon niet lang genieten van de ruime voorsprong  want RDC schoot beheerst in de korte hoek. 3-2

Na de aftrap meteen weer organiseren en bij de basis beginnen; Evi en Henke, meestal begon bij een van beiden de opbouw van de aanval. Uit een vrije trap van Evi werd rechtstreeks Farez bediend en jawel 4-2.  Het werd nog even spannend want RDC scoorde ook nog een keer aan de overkant. 4-3

Wiljan zette zijn tegenstander goed vast waardoor nieuwe aanvallen meteen in de kiem werden gesmoord. Hierdoor kon Chris de bal oppakken en doorspelen naar het centrum. Waarna weer een nieuwe aanval beraamt werd. Vaak via Jelle en Tom werd het spitsenduo bereikt. In de allerlaatste seconde had Teun nog een prachtige voorzet en Farez tikte de bal van de doellijn af ipv erin. Is er toch nog een scheve schaats gereden!