Underdog Voorst kraakt Warnsveldse boys in de 2e helft.

Voorst JO11-1JM

Warnsveldse Boys JO11-3G

Onder 11, JO11-1, 4e klasse 15

25 november 2017 9:30

Onbekend

Zaterdag 25 november, de nieuwe ClubTV in de kantine toont na enige opstartproblemen aan dat de buitentemperatuur rond het vriespunt is. Dit hadden we minstens 10 minuten eerder moeten weten;

Koploper Warnsveldse boys heeft op papier genoeg aan een gelijkspel. Voorst daar in tegen moet met een overwinning aan de haal gaan om uitzicht op het winterkampioenschap te houden. Bijkomend voordeel was het massaal toegestroomde publiek  van Voorst.

Half 10 aanvang wedstrijd, het fluitje van de scheidsrechter was nog niet uit gegalmd of Warnsveldse boys had de bal al in het Voorster net liggen, BAM 0-1. Confuus keken de Voorsternaren elkaar aan, sommigen hadden de avond ervoor een disco van de plaatselijke carnavalsvereniging gehad en waren nu dus wel echt wakker. Een zeer effectieve tegenstander welke meteen een stempel drukte op de wedstrijd.

Voorst liet zich niet kennen en zette goed de tegenaanval in, via de flanken werd spits Teun bedient, echter hij werd door 2 boys in bedwang gehouden en gaven hem geen millimeter de ruimte. Hierdoor werden er wel afstandsschoten op het doel gevuurd, maar de oplettende keeper van de boys wist hier wel raad mee. Op deze manier leek het meer op vriendschappelijk  inspelen van de keeper.

Corner voor Warnsveldse boys, na enig gepingpong voor Voorster doel, kon Arvid de bal in de rebound niet meer van de lijn houden. BAM 0-2.

In een fractie van een seconde zagen we menig Voorster kopje hangen, gelukkig had het trainerstrio nog voldoende fiducie erin en pepte de boel nog eens flink op. Zelfs Henry’s stem donderde over Voorster velden.

RUST 0-2

Na de rust meteen fel aan de bak, Voorst deed er zelfs nog een schepje bovenop en bleef constant op de helft van de boys druk zetten. Enkele counters aan Warnsveldse kant werd meteen door de verdedigers van Voorst in de kiem gesmoord. Als een duveltje uit een doosje brak Teun al slingerend door de verdediging en maakte de eerst goal voor Voorst. BAM 1-2.

De stemming zat er alweer aardig in en Warnsveld had het zwaar om de bal weg te werken. Druk van Voorst was enorm en niet veel later werd de gelijkmaker in het penaltygebied gescoord door Fares. BAM 2-2. Nu begon de tegenstander zich toch wel achter de oren te krabben.

Voorst denderde door met Jelle en Fares welke de aanval opzette en niet veel later kwam daar het volgende doelpunt van wederom Teun. BAM 3-2.  Het werd bijna euforisch het publiek ging uit z’n dak, Evi ging zich inmiddels ook met de aanval bemoeien en Henke hield scherp het achterveld in de gaten. Een mooie aanval op links werd beloond, Teun gaf  de keeper het nakijken.  BAM 4-2.

Het was nu een kwestie van de ‘bus parkeren’ . Wiljan deed zijn werk in het achterveld en Tom was ook overal te vinden. Chris zorgde er voor dat de afvallende bal uit de dekking werd opgepikt. Listig wist Warnsveldse boys een terugspeelbal te onderscheppen en zowaar een tegendoelpunt te maken.  BAM 4-3.

De laatste 5 minuten kwam het aan op conditie, wie heeft de langste adem? Een speerpunt van de trainers is wel het fit houden van het team. Conditie trainingen zijn dus niet voor niets geweest en heeft zijn vruchten afgeworpen in deze zwaar bevochten wedstrijd.

Eindstand 4-3