Voorst 4 - De Hoven 3 : 2-6

Mannen, 4, 7e klasse 40

13 mei 2018 10:00

Onbekend

Voorst 4 mag zich door een ruime overwinning op de buren voorlopig weer de baas van de Voorsterklei noemen.

Het was Voorst voorafgaand aan de wedstrijd niet gelukt om de lichtschakelaar in de Heufse kleedkamer te vinden, maar het was - veel belangrijker - Ferry wel gelukt om een afvaardiging van niveau te formeren. Thomas Hulscher en Dennis Gerritsen waren ook ditmaal van de partij en de laatste opende al snel de score in de Voorsterklei-derby: 0-1. Voorst was voortdurend dreigend, maar ook onrustig en slordig  aan de bal. Een knullig veterincident bij Ferry was de inleiding voor de 1-1. Ferry zag - helaas te laat - het nut van deugdelijk materiaal in en wisselde zichzelf om na rust als herboren terug te keren op de wonderschoenen van Appie Diseraad. Carlo zette Voorst voor rust met een geplaatst schot uit een vrije schietkans weer op een verdiende voorsprong: 1-2.

In de rust werden er uiteenlopende excuses gevonden voor het bij tijd en wijle matige spel: ‘broeierig weer’, ‘spierpijn van de wedstrijd van woensdag’, ‘moederdag’ en ‘het songfestival’. In de tweede helft was de tijd van excuses gelukkig voorbij: Voorst stond op en bouwde de voorsprong uit naar 1-3. Natuurlijk door Ronald Sarink, de seizoenstopscorer in wording. Lang kon er niet van de vergrote voorsprong genoten worden, want na wat duwwerk op de doellijn na een Heufse aanval lagen gelegenheidsrechtsback Theo en Berry zomaar op de grond en lag de bal in het net: 2-3. Het werd zowaar nog even spannend… tot het moment dat Dennis aan een onvoorstelbare klim op detopscorerslijst begon. Via een katachtige karatetrap, een afstandsschot over de keeper en een koel schot in de rechterhoek stond hij plots op plek twee. En stond er zomaar 2-6 op het denkbeeldige scorebord. Dit bleef ook de eindstand, tot groot genoegen van de massaal aanwezige Voorst-supporters.

Voorst 4 was weer de baas van de Voorsterklei. En dat werd gevierd met een douche met verlichting!

Ranglijst topscorers Voorst 4 per 13-05-2018

Speler Doelpunten