Warnsveldse Boys 5 - Voorst 4: 1-2

Voorst 4 (zon)

Mannen, 4, 7e klasse 40

18 februari 2018 10:00

Voorst 4 heeft ook eens geluk en mazzelt drie punten bijeen.

Terwijl in PyeongChang topatleten - gevolgd door honderden camera’s - tot het uiterste gingen in de strijd om medailles, reisde Voorst 4 gewoon naar Warnsveld voor een partijtje in de kelderklasse tegen de plaatselijke Boys met tien man publiek. De enige overeenkomst was de winterse setting: de temparatuur lag nog rond het vriespunt en het veld stond ditmaal niet in brand, maar was bedekt met mooi wit laagje, dat tijdens de wedstrijd verdween als sneeuw voor de zon.

Wolter zat goed in de reserves en zat met hen op de bank te genieten van een aangenaam zonnetje. Genieten van het spel zat vooral in de hilariteit van de doorgeschoten ballen op het gladde veld. Voorst was misschien iets sterker en kwam voor rust op een 0-1 voorsprong door een vrije trap van Ferry, die in de rebound werd benut door Ronald Sarink. De thuisploeg deed zeker het nodige terug en had veel prettiger kunnen gaan rusten als twee grote kansen waren omgezet in doelpunten.

Na rust werd Voorst meer naar achteren gedwongen en kwam nog maar sporadisch aan aanvallen toe. Carlo gaf zijn team met een fraaie vrije trap, waarbij Warnsveld verdedigend niet goed stond opgesteld, meer lucht: 0-2. Aan Voorst-zijde werd het daarna allemaal wat slordiger en de spaarzame echte kansen strandden al vroegtijdig in schoonheid. Warnsveld maakte het vlak voor tijd nog spannend door in de 85e minuut de aansluitingstreffer te scoren. In de 88e minuut (officieel de laatste minuut want de digitale klok was even stilgezet) leek de wedstrijd 100% zeker uit te draaien op een gelijkspel, maar na een Warnsveldse voorzet op een presenteerblaadje gebeurde het ongelofelijke: de ontvanger wist van circa één meter voor open doel de bal over te schieten. De grote vraag was: waarom? Uit respect voor keeper Berry? Matchfixing? Of gewoon onkunde? Het kwam Voorst in ieder geval goed uit en ging zo met drie kostbare punten huiswaarts na van een alternatief wellness-arrangement (regendouche met plaatselijke buien en ligbad) in de nogal krappe kleedkamer genoten te hebben.

Ranglijst topscorers Voorst 4 per 18-02-2018

Speler Doelpunten