Cursus Verenigingsscheidsrechter

20 december 2023 11:00

De scheidsrechtersvereniging Zutphen en omstreken (SZO) wil zich graag inspannen om verenigingsscheidsrechters te helpen in hun ontwikkeling.

Zij kunnen zich namelijk goed voorstellen dat sommige verenigingsscheidsrechters meer willen weten over zaken als volgen van het spel en de spelregels om zo zelfverzekerder hun wedstrijden voor uw club te kunnen fluiten. Met KNVB-docent Nick Wenneker in hun gelederen hebben zij alle faciliteiten in huis om onder de vlag van de KNVB een cursus verenigingsscheidsrechter te organiseren.

De cursus bestaat uit 4 bijeenkomsten van 3 uur, praktijkgerichte opdrachten en het leiden van stagewedstrijden. Nadat de scheidsrechter de cursus succesvol heeft afgerond, is hij of zij gediplomeerd verenigingsscheidsrechter. Op de website van de KNVB is alle informatie over deze cursus terug te vinden: https://www.knvb.nl/assist-scheidsrechters/opleidingen/verenigingsscheidsrechter.

De kosten van de cursus bedragen, € 95 per scheidsrechter, worden door VV Voorst betaald.

Er zijn vanuit de regio al een aantal scheidsrechters die belangstelling hebben. De SZO hoopt dan ook in het voorjaar deze cursus te organiseren bij de SZO in Zutphen.

Ben je geïnteresseerd voor deze cursus meld je dan aan bij de secretaris van VV Voorst, Michiel van Bemmel, via email: [email protected]
Graag vóór vrijdag 12 januari 2024.