Aftredend voorzitter Henk benoemd tot erelid

8 november 2022 19:45

Michiel

Na 13 jaar voorzitter te zijn geweest van de Voetbal Vereniging Voorst is Henk Wijtenhorst tijdens de algemene ledenvergadering (ALV) op 2 november jl. afgetreden als voorzitter. Voor zijn voorzitterschap en bijzonder verdienste voor de vereniging is hij gehuldigd als erelid.

In 2009 had de vereniging een leider nodig die een visie had en die deze ook kon overbrengen en handhaven, met behoud van de relatie. Iets dat niet eenvoudig is en veel maatwerk heeft gevergd. Henk wist zich hierin snel een weg te vinden en ook de juiste snaren te raken bij de leden, zodat de rust en regelmaat weer terug kwam in de vereniging.

De rol als verbinder of bruggenbouwer heeft hij niet alleen binnen de vereniging gespeeld, maar ook daarbuiten in bijvoorbeeld overleggen met de gemeente Voorst, maar ook met de mede voetbal verenigingen in de gemeente Voorst in het zogenoemde ‘voorzittersoverleg’.

Sportief was Henk ook betrokken bij de vereniging als trainer en leider van diverse jeugdteams. Hij was ook zelf actief in het 45+ team als keeper maar ook als organisator van de onderlinge 45+ competitie. En om de opsomming compleet te maken als verenigings scheidsrechter voor de senioren.
Support van Voorst 1 heeft geresulteerd in 2x een promotie.

Voor zijn 13 jaar voorzitterschap en de bijzondere verdienste voor de vereniging is Henk door de ALV benoemd tot erelid van de vereniging.

Foto: Henk Wijtenhorst en zijn vrouw Dorthe Skallebaek.
Aftreden_Henk_WIjtenhorst_20221102.jpg

Bron: Michiel